3 tips til restaurantejeren

Det er hårdt arbejde at drive en restaurant, men det er også rigtig sjovt. For at være sikker på, at du kan drive din restaurant videre i mange år fremover, er det vigtigt, at du sørger for at have en god og informativ hjemmeside, giver dine gæster gratis parkering og sørger for at holde fast i dine e-smileys.

På den ene side er det virkelig sjovt at have sin egen restaurant, hvor du kan være din egen chef, sætte dit eget præg på den mad, som du laver, og give dine gæster den oplevelse, som du gerne selv vil have, når du tager på restaurant.

Det er dog også hårdt arbejde for dig at have din egen restaurant. Det er en branche, hvor der er stor konkurrence og mange regler, som du skal overholde. Det er derfor ingen dans på roser hele vejen igennem.

Har du brug for noget inspiration til, hvordan du kan drive din restaurant på den bedst mulige måde, kommer vi her med tre råd. Forhåbentlig kan de hjælpe dig til at drive en god restaurant, som dine kunder vil blive glade for at komme i mange år fremover.

Gør det nemt for dine kunder at finde information på nettet

I dag er der mange, der først går på nettet for at tjekke, om en restaurant er noget for dem. Der kan de se, hvad der er på menukortet, hvor restauranten ligger henne, og hvad andre synes om den. Din hjemmeside spiller derfor en afgørende rolle i forhold til, om dine kunder vælger at besøge dig eller ej.

Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at dine kunder nemt kan finde de informationer, som de har brug for på din hjemmeside. Det er med til at gøre, at du kan få langt flere besøgende.

Først og fremmest bør det være nemt for dine kunder at se, hvad du har på menuen. I dag er der mange, der ikke spiser laktose, gluten, kød, hurtige kulhydrater og mange andre former for fødevarer. Det er derfor vigtigt, at dine mulige kunder kan se, hvad der er i retten, så de kan finde ud af, om det er muligt for dem at spise hos dig.

En af de restauranter, der har en virkelig god information på deres hjemmeside, er den indisk/pakistanske restaurant chaishai.dk. De har en meget simpel, men også meget informativ hjemmeside.

Giv dine kunder gratis parkering

Vil du have flere besøgende i din restaurant, er det også oplagt, at du tilbyder dine gæster gratis parkering. Ligger din restaurant i en storby, kan det være svært for gæsterne at finde parkeringsmuligheder i nærheden af restauranten. Det kan gøre, at du ikke får lige så mange gæster.

Derudover er det også ofte dyrt for dine gæster at parkere i byen. Når de lægger parkeringsafgiften sammen med prisen på din mad, kan det få dem til at finde ud af, at det bliver for dyrt for dem at tage ud at spise.

Hvis du har mulighed for det, er det derfor en rigtig god ide, at du tilbyder dine kunder gratis parkering. Har du mulighed for at etablere en parkeringsplads, er det oplagt. Har du ikke det, kan du for eksempel tilbyde at kompensere dem for parkeringsbilletten.  

Hold fast i jeres smileys

Når du har en fødevarevirksomhed, kommer du selvfølgelig ikke udenom, at der er en høj grad af kontrol og egenkontrol med din virksomhed. Det er for, at myndighederne kan være sikre på, at du har en ordentlig hygiejne.

Derfor er det vigtigt, at du hele tiden sørger for at udføre den egenkontrol, som du skal, og at alt er klart til, at myndighederne kommer på besøg. Det er med til at gøre, at du kan beholde dine e-smileys. Det er også noget af det, der bør fremgå af din hjemmeside.